Selasa, 30 Jun 2009

Ihya' Ramadhan

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Kami di PUSAT KHIDMAT WAKIL RAKYAT (PKWR) mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak buat semua.
Semua umat Islam seharusnya merebut peluang keemasan yang telah dijanjikan oleh Allah dan Rasul kepada kita di bulan yang dipenuhi keberkatan ini. Menghidupkan Ramadhan merupakan peluang teristimewa yang diberi oleh Allah S.W.T kepada umat Nabi Muhammad S.A.W untuk beramal dan menerima ganjaran-ganjaran yang telah dijanjikan.Ramadhan juga merupakan madrasah untuk menyempurnakan ketaqwaan. Malam Lailatul Qadar adalah kemuncak Ramadhan Al-Mubarak.
Di musim ketaatan ini, PKWR Kubang Rotan telah menyusun beberapa aktiviti untuk bersama mengajak semua lapisan masyarakat menghidupkan Ramadhan. Pihak kami membuka peluang kepada Tuan/Puan untuk terlibat sama di dalam menjayakan program Ihya’ Ramadhan dengan memberi sumbangan kepada ‘Tabung Ihya’ Ramadhan PKWR Kubang Rotan’. Pihak kami juga bersedia menerima apa jenis sumbangan yang ingin di hulurkan.
InsyaAllah, semoga dengan sumbangan dan kerjasama Tuan/Puan di musim ketaatan ini akan dapat menjayakan lagi program Ihya’ Ramadhan yang di aturkan dan menjadi pemangkin kejayaan umat di dunia dan Akhirat.


Marhaban Ya Ramadhan

Dari Ibnu Abbas RA dia berkata: Telah bersabda Rasullah S.A.W

“Allah jadikan segolongan hambaNya memberi nikmat yang diberikan oleh Allah untuk kemanfaatan hamba-hambaNya yang lain. Siapa bakhil akan kemanfaatan itu tehadap orang lain, maka Allah akan memberikannya kepada orang lain.

1 ulasan:

Ex Ex Ex berkata...

Lama tak duk update blog,sibuk buat keja ka sibuk mengayat adik2 NISA'?
Tobat ar YB oi... PAS Kedah jatuh pun sebab ada YB PAS lupa diri,sepatutnya sibuk jaga amanah rakyat,ni sibuk mengayat adik2 NISA',call anak dara owang pagi2 buta lah tengah malam lah.Hang ingat adik2 NISA' sangap macam Puteri UMNO ka?Bahlol punya YB.